سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آیا ماهی سالمون در ایران وجود دارد و از کجا بخریم؟ (نروژی)

تفاوت ماهی قزل سالمون با سالمون نروژی چیست و آیا واقعا ماهی سالمون در ایران وجود دارد؟ سالمون از کجا بخریم و چطور ماهی سالمون نروژی را از سالمون ایرانی تشخیص دهیم. در ادامه همراه ما از مجله شلپ باشید. ماهی سالمون نروژی که با نام ماهی سالمون اصل شناخته می شود، بومی ایران نیست. […]

ماهی سالمون در ایران
بدون دیدگاه

تفاوت ماهی قزل سالمون با سالمون نروژی چیست و آیا واقعا ماهی سالمون در ایران وجود دارد؟ سالمون از کجا بخریم و چطور ماهی سالمون نروژی را از سالمون ایرانی تشخیص دهیم. در ادامه همراه ما از مجله شلپ باشید.

ماهی سالمون در ایران

ماهی سالمون نروژی که با نام ماهی سالمون اصل شناخته می شود، بومی ایران نیست. این ماهی به صورت هوایی از کشور نروژ که پرورش دهنده اصلی این ماهی است، وارد ایران می شود. این ماهی به علت خواص بینظیر خود از جمله ارزشمندترین ماهی ها محسوب می شود و جزو گرانقیمت ترین ماهی ها به شمار می رود.

در ایران نوعی ماهی شبیه به ماهی سالمون وجود دارد که به نام ماهی قزل سالمون شناخته می شود این ماهی در اصل ماهی قزل آلا است. البته دریای خزر در شمال ایران دارای گونه ای از ماهی سالمون است که با نام سالمون خزر شناخته می شود.

ماهی سالمون در ایران وجود دارد

ماهی سالمون نروژی یک ماهی لذیذ و بدون تیغ است. این ماهی بدنی نقره ای رنگ دارد که دارای لکه های سفید و سیاه بالای خط جانبی بدن می باشد. ماهی سالمون با نام علمی سالمو سالار از خانواده آزاد ماهیان است. ماهی سالمون نروژی بزرگترین گونه از ماهی های سالمون می باشد. رنگ گوشت ماهی سالمون نارنجی متمایل به صورتی است. این ماهی بومی سواحل اقیانوس اطلس شمالی، اقیانوس آرام و دریاچه های بزرگ شمال آمریکا است.

ماهی سالمون نروژی در ایران پرورش داده نمی شود. این ماهی تنها در قالب یخ زده و گرم از طریق مسیر هوایی به کشور وارد و در اختیار مصرف کننده گذاشته می شود.

نوعی از ماهی که در حال حاضر با نام ماهی قزل سالمون یا ماهی سالمون ایرانی در بازار فروخته می شود، در واقع ماهی قزل آلا است، که به علت تغییر در جیره غذایی رنگ بدن و گوشت آن شبیه به ماهی سالمون نروژی شده است.

البته نوعی از ماهی سالمون در ایران وجود دارد که با نام ماهی سالمون خزر شناخته می شود و از دریای شمال صید می شود.

تفاوت ماهی قزل سالمون با سالمون نروژی

ماهی سالمون نروژی یا همان ماهی سالمون اصل در ایران وجود ندارد و به صورت مستقیم از نروژ وارد می شود. اما ماهی قزل سالمون در ایران پرورش داده می شود. در واقع ماهی قزل سالمون همان ماهی قزل آلا است که در جیره غذایی آن رنگدانه های صورتی اضافه شده است. طعم و خاصیت گوشت این دو ماهی نیز با هم متفاوت است.

ماهی قزل سالمون یا قزل آلای گوشت نارنجی از لحاظ ظاهری نیز با سالمون نروژی تفاوت دارد. ماهی سالمون نروژی دارای خال های تیره و روشن در قسمت بالایی بدن خود می باشد و زیر شکم آن کاملا سفید است. در صورتی که ماهی قزل سالمون در قسمت پایین بدن خود نیز خال هایی دارد.

مدل دهان این دو ماهی نیز با هم تفاوت دارد. انتهای دهان ماهی نروژی به چشم نمی رسد اما انتهای دهان ماهی قزل سالمون از چشم عبور می کند.

از لحاظ قیمت نیز ماهی سالمون نروژی قیمت بسیار بیشتری نسبت به ماهی سالمون ایرانی یا همان قزل سالمون دارد.

ماهی سالمون از کجا بخریم

از آنجایی که ماهی سالمون نروژی بومی ایران نیست به دو صورت گرم و منجمد به طور مستقیم از نروژ وارد می شود. این ماهی درون قفس هایی در آب های اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام پرورش می یابد. ماهی گرم سالمون به صورت کامل یا فیله ای در پک های سرمایشی قرار داده می شود و توسط سیستم های انتقالی به سراسر دنیا صادر می شود. ماهی سالمون منجمد نیز توسط روش های انجماد کاملا پیشرفته تهیه شده و به درخواست کشورهای مختلف ارسال می شود.

شرکت های بسیاری وارد کننده این ماهی لذیذ هستند. تقریبا هفته ای دو بار این ماهی وارد ایران می شود.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array