چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آیا نسکافه باعث لاغری میشود یا چاق کننده است؟ + طرز تهیه

آیا نسکافه چاق کننده است و یا آیا نسکافه باعث لاغری میشود؟ در ادامه پاسخ این سوال و طرز تهیه نسکافه با آب جوش و شیر یا کافی میت را توضیح خواهیم داد. نسکافه در پی درخواست سرمایه داران برای تولید قهوه فوری به بازار عرضه شد و طرفداران زیادی را در سراسر جهان پیدا […]

آیا نسکافه باعث لاغری میشود
بدون دیدگاه

آیا نسکافه چاق کننده است و یا آیا نسکافه باعث لاغری میشود؟ در ادامه پاسخ این سوال و طرز تهیه نسکافه با آب جوش و شیر یا کافی میت را توضیح خواهیم داد.

آیا نسکافه باعث لاغری میشود

نسکافه در پی درخواست سرمایه داران برای تولید قهوه فوری به بازار عرضه شد و طرفداران زیادی را در سراسر جهان پیدا کرد. این نوشیدنی خوشمزه به سرعت آماده می شود و برای وعده صبحانه بسیار مناسب می باشد. مصرف این نوشیدنی در ابتدای صبح سبب افزایش سطح انرژی و سوخت و ساز بدن می شود. این موضوع می تواند کاهش وزن را در پی داشته باشد.

البته نسکافه به تنهایی سبب لاغری خواهد شد. اما مصرف آن با شیر و شکر نتیجه برعکس خواهد داشت.

آیا نسکافه باعث لاغری میشود

در اغلب رژیم های لاغری و کاهش وزن نوشیدنی های کافئین دار نظیر قهوه و نسکافه وجود دارد. مصرف این نوشیدنی ها در بدنسازی نیز بسیار مهم است. اما آیا نسکافه حاوی ماده لاغر کننده است؟

واقعیت این است که در ترکیب نسکافه هیچ ماده لاغر کننده یا چربی سوزی وجود ندارد. نسکافه و سایر نوشیدنی های کافئین دار سبب افزایش انرژی در بدن می شود. افزایش انرژی باعث افزایش فعالیت بدنی و سوخت و ساز در بدن خواهد شد. بنابراین مصرف مرتب این نوشیدنی ها سبب کاهش وزن خواهد شد. البته باید نسکافه به صورت تلخ مصرف شود. اگر نسکافه با شکر مصرف شود، تبدیل به کافی میکس می شود. کافی میکس نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن نخواهد شد، بلکه باعث افزایش وزن می شود.

آیا نسکافه چاق کننده است

آیا نسکافه چاق کننده است

نسکافه هایی که در حال حاضر در بازار عرضه می شوند به صورت سه در یک و شکر دار هستند اما آیا نسکافه باعث لاغری میشود یا میتواند چاق کننده شود؟ مصرف این نسکافه ها که کالری می تواند چاق کننده باشد. اغلب افراد از این موضوع شکایت دارند که مصرف نسکافه نه تنها باعث لاغری در آن ها نشده، بلکه سبب افزایش وزن نیز در آنان شده است. واقعیت این است که اکثر افراد نمی توانند از لذت نوشیدن نسکافه همراه با شکر، خامه و شیر بگذرند. بنابراین مصرف نسکافه در این افراد سبب افزایش اشتها می شود. به علاوه خامه و شکر خود کالری زیادی دارند و چاق کننده هستند.

از طرفی کافئین سبب افزایش متابولیسم و احساس گرسنگی می شود. بسیاری از افرادی که صبح خود را با مصرف نوشیدنی های کافئین دار آغاز می کنند، به سرعت احساس گرسنگی می کنند. بنابراین میل به غذا و اشتهای آنان افزایش می یابد.

لازم به ذکر است مصرف نسکافه تنها در صورتی که به صورت تلخ و بدون شیرینی مصرف شود، سبب لاغری می شود. بنابراین نسکافه بدون شکر چاق کننده نیست. در ادامه این مقاله از مجله آشپزی شلپ شما را با نحوه تهیه نسکافه با روش های مختلف آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه نسکافه با آب جوش

نسکافه در واقع نوعی قهوه فوری است. در سال ۱۹۸۳ سرمایه داران برزیلی برای افزایش اقبال عمومی به نوشیدن قهوه درخواست ساخت قهوه فوری نمودند. آن ها می خواستند علاوه بر افزایش تقاضا، به بازار قهوه سنتی لطمه ای وارد نشود. اگر چه تولید قهوه پودری یا همان نسکافه سبب افزایش مصرف قهوه شد، اما هدف دوم آن ها محقق نشد. آمارها نشان می دهد روزانه ۵۵۰۰ فنجان قهوه در سراسر دنیا مصرف می شود‌.

برای تهیه قهوه کافی است مقداری آب را در کتری یا چایساز ریخته و آن را بجوشانیم. سپس یک قاشق مرباخوری نسکافه را در فنجان ریخته و مقداری آب جوش به آن می افزاییم. محلول غلیظ را هم می زنیم. در صورت علاقه می توان به نسکافه، شیر و شکر نیز اضافه نمود.

طرز تهیه نسکافه

طرز تهیه نسکافه با کافی میت یا شیر

برخی از افراد طعم تلخ نسکافه را دوست ندارند، اما از خوردن نسکافه با شیر و شکر لذت می برند. برای تهیه نسکافه با شیر ابتدا شیر را می جوشانیم. بعد از اینکه کمی شیر سرد شد، یک قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق مرباخوری نسکافه مخلوط کرده و هم می زنیم. در ابتدا یک مخلوط قهوه ای رنگ حاصل می شود. اگر هم زدن را ادامه دهیم، یک کف یا فوم با رنگ روشن تر به دست می آید. در این مرحله شیر را به فوم اضافه کرده و هم می زنیم. اگر بخواهیم طعم نسکافه را شیرین کنیم، به اندازه یک قاشق مرباخوری شکر را همراه با پودر نسکافه و چند قاشق غذاخوری شیر مخلوط می کنیم؛ سپس مابقی شیر را به کف یا فوم حاصل از این مخلوط اضافه می کنیم.

البته تهیه شیر نسکافه با استفاده از کافی میت از تهیه شیر نسکافه با شیر بسیار آسان تر است. کافی میت پودر شیر غیرلبنی و خامه ای کننده است که برای ایجاد طعم شیر به قهوه یا نسکافه اضافه می شود. این پودر کالری کمی دارد، به همین علت امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

کافی میت تلخی نسکافه و قهوه را کمتر کرده و حالت خامه ای به آن می دهد. برای استفاده از این پودر می توان بعد از تهیه نسکافه، پودر کافی میت را به آن افزود و محلول حاصل را هم زد تا غلیظ شود. میزان استاندارد استفاده از کافی میت دو قاشق چای خوری به ازای هر فنجان می باشد. البته این مقدار بنا بر علاقه افراد نسبت به طعم تلخ نسکافه می تواند متغیر باشد. هر چه افراد بخواهند از تلخی نسکافه کمتر کنند باید مقدار بیشتری از این پودر را به نسکافه اضافه کنند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array