شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آموزش پختن بلال و ذرت در مایکروفر

پختن بلال در مایکروفر چگونه است و آیا این امکان وجود دارد؟ در ادامه آموزش پخت بلال در مایکروفر گردآوری شده تا بتوانید به راحتی در خانه و با استفاده از ماکروفر، انواع بلال و ذرت را به بهترین روش آماده نمایید. ذرت از جمله غلاتی است که بسیار پرخاصیت است و به صورت آب […]

بلال در مایکروفر
بدون دیدگاه

پختن بلال در مایکروفر چگونه است و آیا این امکان وجود دارد؟ در ادامه آموزش پخت بلال در مایکروفر گردآوری شده تا بتوانید به راحتی در خانه و با استفاده از ماکروفر، انواع بلال و ذرت را به بهترین روش آماده نمایید.

بلال در مایکروفر

ذرت از جمله غلاتی است که بسیار پرخاصیت است و به صورت آب پز، بخار پز، کبابی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. پختن ذرت یا همان بلال در مایکروفر نیز یکی از روش های پختن ذرت می باشد.

پختن بلال در مایکروفر

بلال یکی از خوراکی هایی است که خوردن آن لذت فراوانی دارد. با رسیدن فصل برداشت ذرت بازار بلال پختن و بلال خوردن داغ می شود. شاید برای شما سوال ایجاد شود که فرق ذرت با بلال چیست؟ باید گفت که هیچ تفاوتی بین ذرت و بلال نیست. بلال معادل فارسی برای کلمه ذرت است‌.

ذرت گیاهی یک ساله است که خواص بی شماری دارد. ذرت را می توان به روش های مختلف طبخ نمود. برخی از افراد آن را دانه دانه کرده و بعد از آب پز کردن در غذاهای مختلف نظیر ماکارونی و انواع خورشت و حتی سالاد مورد استفاده قرار می دهند. آرد ذرت یکی از انواع آرد است که با آن نان پخته می شود. البته از آنجایی که آرد ذرت فاقد گلوتن است باید آن را با آرد چند غله دیگر ترکیب نمود و سپس از آن نان تهیه نمود. همچنین پختن ذرت به صورت کبابی نیز امکان پذیر است که سبب می شود بلال طعم دلپذیری پیدا کند‌.

در حالت کبابی بلال به صورت عادی روی منقل و با استفاده از ذغال های گداخته پخته می شود. اما اگر امکان پختن بلال با استفاده از ذغال و منقل را ندارید، می توانید از روش پختن آن در مایکروفر استفاده کنید. البته این روش تنها برای پختن مقدار کمی از ذرت پاسخگو است. بنابراین برای آماده سازی بلال با تعداد بالا باید از منقل و ذغال استفاده نمود. زیرا ظرفیت مایکروفر بسیار محدود می باشد.

آموزش پخت بلال در مایکروفر

برای پختن بلال در مایکروفر بهتر است برگ های آن را جدا نکنید و مستقیما آن را درون مایکروفر قرار دهید. تعداد بلال هایی که هر مرتبه در این روش می توانید در مایکروفر بپزید، معمولا کم و در هر حد یک عدد می باشد. حدود ۵ دقیقه برای پخت بلال زمان نیاز است. بعد از پخت بلال مدتی صبر کنید تا بلال اندکی خنک شود. بلال را از مایکروفر خارج نموده و برگ های آن را جدا کنید. رشته های ابریشمی و ساقه بلال نیز باید جدا شود. برای طعم دهی به بلال از نمک و آبلیمو می توانید استفاده کنید.

اگر بخواهید دانه های ذرت را در مایکروفر بپزید، باید آن ها را در ظرف مخصوص مایکروفر ریخته و مقداری آب در ظرف بریزید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند سوراخ ریز روی آن با چنگال ایجاد کنید. ظرف را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. سپس ظرف را از مایکروفر خارج نموده و ذرت را از آب آن جدا نمایید. ذرت ها کاملا پخته شده و اماده سرو کردن می باشند.

برای پختن ذرت یا همان بلال در فر نیز مواد اولیه خاصی نیاز نیست. تنها کافی است ذرت را کاملا پاک کرده و برگ های اطراف ذرت، ساقه، کاکل و رشته های ابریشمی آن را جدا کنید. سپس هر ذرت را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و در فر طبخ کنید. برای پخت بلال به این صورت نیازمند وقت و حوصله می باشید. زیرا در این حالت هر دفعه بیشتر از یک ذرت را نمی توانید بپزید.

البته اگر سینی فر بزرگتری دارید، می توانید تعداد بلال های بیشتری را در هر دفعه بپزید. برای بهتر پخته شدن بلال می توانید ان را در فویل بپیچید و سپس در فر قرار دهید. بعد از چند دقیقه بلال کاملا پخته شده و اماده سرو است.

اگر بخواهید از ذرت پخته شده در فر یا مایکروفر برای ماکارونی یا خورشت استفاده کنید باید دانه های آن را جدا نمایید. برای جدا کردن دانه های ذرت می توانید یک چاقو را وارد شیار بلال کرده و سپس یک ردیف دانه را جدا کنید. ردیف های بعدی را نیز به همین صورت می توانید جدا کنید.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array