دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

اسم انواع شیرینی خارجی + خوشمزه ترین شیرینی های دنیا

در این مقاله شما را با انواع شیرینی های خارجی و خوشمزه ترین شیرینی های دنیا آشنا خواهیم کرد. شیرینی ها پای ثابت عصرانه ها، سوغاتی ها و هدیه ها هستند. اگرچه به نظر می رسد ترکیب شیرینی ها در تمام دنیا یکسان می باشد، اما تنوع در ذائقه، سلیقه و فرهنگ سبب پیدایش انواع […]

خوشمزه ترین شیرینی های دنیا
بدون دیدگاه

در این مقاله شما را با انواع شیرینی های خارجی و خوشمزه ترین شیرینی های دنیا آشنا خواهیم کرد. شیرینی ها پای ثابت عصرانه ها، سوغاتی ها و هدیه ها هستند.

اگرچه به نظر می رسد ترکیب شیرینی ها در تمام دنیا یکسان می باشد، اما تنوع در ذائقه، سلیقه و فرهنگ سبب پیدایش انواع مختلف شیرینی با رسپی ها و طعم های مختلف گردیده است. اگر می خواهید با معروف ترین شیرینی ها در سراسر دنیا آشنا شوید، در این مقاله از شلپ همراه ما باشید.

خوشمزه ترین شیرینی های دنیا

خوشمزه ترین شیرینی های دنیا

شیرینی ها یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در بین تمام رده های سنی است. معمولا افراد علاوه بر اینکه شیرینی های شهر و کشور خود را مصرف می کنند، علاقه مند هستند که شیرینی های محلی کشورهای مختلف را تست کنند. این علاقه گاهی به حدی پیش می رود که می توان گردشگران را در قنادی های مختلف شهرهای توریستی در حال چک کردن مزه شیرینی های مختلف یافت. به علاوه شیرینی ها سوغاتی خوبی محسوب می شوند. زیرا می توانند نشانی از فرهنگ و آداب و رسوم را با خود به همراه داشته باشد. به علاوه تقریبا صد در صد افراد به انواع شیرینی علاقه مند هستند. البته برخی از انواع شیرینی به نسبت سایر شیرینی ها معروف تر هستند. این شهرت به حدی است که برخی از شیرینی ها به نمادی برای کشور و یا شهر خود تبدیل می شوند. در ادامه چند مورد از زیباترین و خوشمزه ترین شیرینی های دنیا معرفی خواهد شد.

چیمنی کیک

این شیرینی معمولا در کشور رومانی و بطور کلی اروپای شرقی پخته می شود. چیمنی کیک از یک خمیر نازک یک متری که به دور یک سیخ پیچیده شده است، تهیه می شود. این رول روی ذغال پخته شده و سپس به قطعات ۲.۵ سانتی متری برش داده می شود. در اغلب قنادی های کشورهای اروپای شرقی می توان این شیرینی را یافت. به خصوص در روزهای سال نو حتما می توانید چیمنی کیک را تست نمایید.

آلفاجورس

آلفاجورس نوعی کلوچه کماجی است که در سراسر آمریکای جنوبی شهرت بسیاری دارد. ظاهر این شیرینی شبیه به کلوچه است و درون آن یک نوع شکلات کاراملی وجود دارد که با شیر پخته می شود. اگرچه این کلوچه ظاهر ساده ای دارد، اما طعم آن بسیار دلپذیر است. البته در کشورهای مختلف آمریکای جنوبی این کلوچه با رسپی های متفاوتی تهیه می شود. اما می توان گفت تمام آن ها همان آلفاجورس ساده و خوشمزه هستند.

آپفلسترودل

آپفلسترودل از خمیر اشترودل تهیه می شود. طعم اصیل این شیرینی را می توانید در کشور اتریش تجربه کنید. برای طبخ این شیرینی خمیر اشترودل را به ورقه های بسیار نازک تبدیل می کنند. سپس داخل این خمیر ورقه ای را از تکه های سیب، کشمش، کره و گاهی گردو پر می کنند. البته آپفلسترودل در اغلب کشورها طبخ می شود. اما خواستگاه اصلی آن کشور اتریش می باشد.

کیک بلک فارست

کیک بلک فارست

کیک بلک فارست یک دسر خوشمزه مربوط به کشور آلمان است که اغلب آلمانی ها عاشق طعم آن هستند. این کیک از لایه هایی از یک کیک شکلاتی گرد آغشته شده به شربت آلبالو تهیه شده که روی یک پایه شکلاتی قرار می گیرد. روی این کیک با یک لایه ضخیم خامه هم زده شده و آلبالو تزئین می شود.

بورما

بورما یک شیرینی شبیه به باقلوا است که اغلب به عنوان سوغات هدیه داده می شود. بورما یک شیرینی لوله ای شکل است که لایه خارجی آن از خمیر کنافه ای تشکیل شده و مغز آن با انواع آجیل نظیر گردو و پسته پر شده است. داخل این شیرینی علاوه بر آجیل دارای یک شیره شیرین و خوش طعم است. برخلاف اغلب شیرینی ها، بورما در روغن سرخ می شود.

هلی

هلی یک دسر معروف سوئدی است که اغلب با قهوه سرو می شود. این دسر یک دستورالعمل بسیار ساده دارد. برای پختن هلی از ترکیب دانه های خرد شده هل و خمیر گندم استفاده می شود. در نهایت این خمیر توسط شکر و ادویه پر می شود.

سندول

سندول یک دسر شیرین و خنک است که در اغلب کشورهای جنوب شرقی آسیا تهیه می شود. اغلب مردم این مناطق این شیرینی را در روزهای گرم تابستان میل می کنند. این دسر از ترکیب شیر نارگیل خنک شده و شیره خرما تهیه می شود که با آرد برنج و دانه های کاج مخلوط می گردد. بهترین نوع سندول را در کشور سنگاپور می توانید تست کنید.

اسم انواع شیرینی خارجی

شیرینی ها نیز نظیر زبان بخشی از فرهنگ و سنت های یک جامعه هستند که می تواند نشان دهنده ذائقه مردم آن منطقه باشد. در تمام کشورها شیرینی های خاصی تهیه می شود. این شیرینی ها می تواند تجربه یک طعم تازه و جدید را برای ساکنان دیگر کشورها به همراه داشته باشد. ترامیسو یک مثال بارز برای این نوع دسر ها است. شاید شما هم یکی از طرفداران ترامیسو باشید این ترکیب شکلاتی خوشمزه یک دسر شیرین متعلق به کشور هنگ کنگ است که با تجارت مواد خوراکی مختلف راه خود را به سایر کشورهای آسیایی و اروپایی باز نمود. در حال حاضر این دسر در اغلب کشورها با اندکی تغییر تهیه شده و طرفداران خاص خود را دارد. اگر شما هم عاشق شیرینی جات هستید و علاقه دارید برخی از مشهورترین شیرینی های خارجی را تست کنید، می توانید شیرینی ها و دسرهای این مقاله را امتحان نمایید.

موس شکلاتی

موس شکلاتی

موس در زبان گیلیک به معنای کف است. اولین بار آزتک ها و مایاها این ترکیب خوشمزه را ایجاد کردند و بعد از آن فرانسوی ها برای سال ها موس شکلاتی را مهمان خانه های فرانسوی ها و حتی مردمان سایر کشورها نمودند. جالب است بدانید یک موس شکلاتی خوب و باکیفیت موسی است که کف بیشتر داشته باشد.

کیک نارگیلی

شاید این کیک یکی از مشهورترین دسر ها در سراسر دنیا باشد. این دسر از ترکیب تکه های یک کیک وانیلی گرد پوشیده شده از خامه، شکر و پودر نارگیل تهیه شده است. اگرچه در کشورهای مختلف این دسر به طرق مختلفی طبخ می شود. اما تمام این دسرها شامل یک لایه ضخیم از پودر نارگیل تازه هستند.

کونچا

کونچا یک نوع شیرینی بیسکوئیتی است که معمولا در مکزیک طبخ می شود. اما اغلب مردم اعتقاد دارند که این شیرینی در اصل سوغات فرانسوی ها در طی مهاجرتشان به آمریکای جنوبی است. به هر حال مهم این است که این شیرینی خوشمزه در حال حاضر در مکزیک با بهترین کیفیت در دو طعم شکلاتی و وانیلی طبخ می شود.

اکلز کیک

اکلز کیک مشهور ترین شیرینی انگلیسی است. داخل خمیر این شیرینی از انواع آجیل نظیر کشمش تا پوست میوه شیرین شده وجود دارد. به همین علت این شیرینی دارای طعم و مزه بسیار قوی است. معمولا اکلزا کیک به همراه چای در وعده عصرانه سرو می شود.

کوک سیستر

کوک سیستر

کوک سیستر شیرینی اصیل آفریقای جنوبی است. اغلب خانواده های آفریقایی معتقدند که بهترین و اصیل ترین دستور پخت این شیرینی مربوط به خانواده آن ها است. اما واقعیت این است که هیچ کس نمی داند واقعا ادعای کدام یک واقعیت دارد. اما توصیه ما این است که حتما در سفر خود به یکی از کشورهای آفریقای جنوبی این شیرینی را امتحان کنید.

کوک سیستر از بافته شدن سه رشته خمیر به یکدیگر و پخته شدن آن ها تهیه می شود. این پیراشکی بعد از پخت به شهدی خوش طعم و شیرین آغشته می شود.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array