یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

معرفی انواع سالادها برای شام و مهمانی ها

سالادها به عنوان یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای میان وعده و وعده اصلی غذایی به شمار می روند. این خوراکی های خوشمزه و البته مقوی از ترکیب انواع غلات، سبزیجات، پروتئین ها، حبوبات و میوه ها تهیه شده و به دو صورت سرد و گرم سرو می شوند. لیست انواع سالادها برای شام […]

سالادها برای شام
بدون دیدگاه

سالادها به عنوان یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای میان وعده و وعده اصلی غذایی به شمار می روند. این خوراکی های خوشمزه و البته مقوی از ترکیب انواع غلات، سبزیجات، پروتئین ها، حبوبات و میوه ها تهیه شده و به دو صورت سرد و گرم سرو می شوند.

سالادها برای شام

لیست انواع سالادها برای شام و مهمانی ها

اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستید و یا می خواهید کمی وزن کم کنید، پیشنهاد ما به شما مصرف حداقل یکبار سالاد در طول روز به جای وعده های اصلی غذایی است. البته سالاد را می توان به عنوان میان وعده و یک همراه غذا در کنار وعده اصلی نیز میل نمود. اما اگر می خواهید از سالاد به عنوان یک وعده اصلی استفاده کنید، بهترین انتخاب قطعا جایگزین کردن سالاد سالم و مقوی با یک شام چرب و سنگین است. در ادامه به معرفی برخی از انواع سالاد پرداخته خواهد شد.

سالاد ماکارونی

یکی از محبوب ترین انواع سالاد به خصوص برای کودکان سالاد ماکارونی می باشد. سالاد ماکارونی را می توان با مواد اولیه متفاوتی و متناسب با ذائقه خودتان تهیه کنید. اما عموما برای تهیه سالاد ماکارونی از ماکارونی فرمی آب پز شده، گوشت مرغ آب پز شده و ریش شده یا تن ماهی، انواع سبزیجات آب پز شده نظیر ذرت، هویج، نخود فرنگی و غیره، کالباس یا سوسیس و سس مایونز استفاده می شود. برای ایجاد طعم بهتر در این سالاد از روغن زیتون، پودر سیر و انواع سبزیجات معطر نظیر نعنا خشک نیز می توان استفاده کرد.

سالاد سزار

اگر چه سالاد سزار یک اصالت ایتالیایی آمریکایی دارد، اما بسیار با سلیقه غذایی مردم ایران همخوانی پیدا نموده است. در واقع می توان گفت این سالاد دومین سالاد محبوب ایرانیان است که می توان آن را در منو اغلب رستوران ها و فست فودها مشاهده کرد. سالاد سزار از مرغ سوخاری و یا گریل شده در ترکیب با سایر مواد نظیر کاهو، تکه های نان تست و یک سس خاص تهیه می گردد. البته در برخی از رسپی ها به جای مرغ از تن ماهی یا ماهی سرخ شده استفاده می شود.

سس سالاد سزار از ترکیب روغن زیتون، فلفل سیاه، سیر، آب لیمو ترش، تخم مرغ، سس ووسترشایر (Worcestershire) و خردل تهیه می شود. از آنجایی که این سالاد ترکیبی از سبزیجات، گوشت و نان تست می باشد، یک وعده غذایی کامل به شمار می رود و می تواند تمامی نیازهای بدن شما را تامین نماید.

سالاد الویه

زادگاه اصلی سالاد الویه، روسیه است. تهیه این سالاد با ورود سس مایونز به ایران در میان ایرانیان رونق بسیاری گرفت. در حال حاضر سالاد الویه یک غذای خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی، تولدها و پیک نیک ها به شمار می رود. تقریبا تمام افراد از خوردن سالاد الویه در یک تفریح بیرون شهر به همراه نان باگت و یک لیوان نوشیدنی استقبال می کنند. سالاد الویه را می توان با نان باگت، نان فرانسوی و یا سایر انواع نان سرو نمود.

این سالاد از ترکیب سیب زمینی، تخم مرغ، نخود فرنگی، هویج، ذرت، مرغ، کالباس، خیارشور و سس مایونز به همراه آبلیمو و فلفل سیاه تشکیل می شود. برای تهیه این سالاد تمام مواد آن را به جز کالباس و خیار شور آب پز نموده و سپس تمامی مواد را به دلخواه خرد یا رنده کرده و مخلوط می کنند.

سالاد اندونزی

سالاد اندونزی همانطور که از نام ان پیدا است، اصالتی اندونزیایی دارد. از این سالاد می توان به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی استفاده نمود. ظاهر این سالاد بسیار رنگارنگ است و مواد آن اغلب به صورت رشته ای یا نگینی خرد می شوند. مواد اصلی برای تهیه این سالاد کلم سبز و بنفش، ذرت آب پز شده، هویج آب پز شده و رنده شده، نخود فرنگی آب پز شده، کالباس خورد شده به صورت نگینی یا رشته ای و خیار شور خرد شده می باشد. تمامی این مواد پس از ترکیب به سس مایونز و روغن زیتون آغشته می شوند.

سالاد برای مهمانی

سالاد یونانی

سالاد یونانی از جمله ساده ترین انواع سالادها به شمار می رود که در اغلب رستوران ها در سراسر دنیا سرو می شود. این سالاد از ترکیب کاهو، گوجه فرنگی، خیار، زیتون آبدار و پنیر فتا تهیه می شود. برای سس این سالاد از ترکیب سرکه تازه، ماست یونانی، سیر، نعنا خشک و فلفل سیاه استفاده می گردد. البته می توان به جای سرکه از آبلیمو هم استفاده کرد.

سالاد کینوا

سالاد کینوا یک سالاد رژیمی مقوی و یک وعده غذایی کامل برای افرادی است که به گلوتن موجود در گندم و برنج حساسیت دارند. کینوا بومی آمریکای جنوبی است و در گروه غلات قرار می گیرد. این غله روش پختی شبیه به برنج داشته و از ارزش غذایی بسیار بالاتری نسبت به گندم و برنج برخوردار است. کینوا سرشار از فیبر، پروتئین، انواع مواد معدنی و ویتامین و امگا ۳ می باشد. برای تهیه سالاد کینوا ابتدا مقدار مناسبی از کینوا را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید تا نرم شود سبب آن را به همراه ذرت آب پز شده، خیار خرد شده به صورت نگینی، گوجه فرنگی خرد شده به صورت نگینی، آبلیمو، فلفل سیاه، فلفل دلمه خرد شده و پیازچه خرد شده ترکیب نمایید. توجه نمایید که حتما قبل از پختن کینوا آن را کاملا بشویید. زیرا روی پوست کینوا ماده ای قرار دارد که سبب تلخی مزه آن می شود.

سالاد کرفس و جعفری

سالاد کرفس و جعفری شباهت بسیاری به سالاد شیرازی دارد. در تهیه این سالاد از گوجه فرنگی، خیار، پیاز، کرفس و جعفری استفاده می شود. تمامی این مواد باید به صورت خام خرد و ترکیب شوند. در نهایت این سالاد توسط آبلیمو و مقدار کافی فلفل سیاه و نمک طعم دار می شود.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array