جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

سگ و گربه ها از چه صدا هایی می ترسند؟

در این مقاله به شما می گوییم که سگ و گربه ها با شنیدن چه صداهایی وحشت کرده و حس ترس به سراغشان خواهد آمد. در ادامه همراه ما در مجله شلپ باشید. صدایی که سگ ها را می ترساند سگ ها تقریباً دو برابر فرکانس های انسان را متوجه می شوند. سگ شما ممکن […]

سگ و گربه ها
بدون دیدگاه

در این مقاله به شما می گوییم که سگ و گربه ها با شنیدن چه صداهایی وحشت کرده و حس ترس به سراغشان خواهد آمد. در ادامه همراه ما در مجله شلپ باشید.

سگ و گربه ها

صدایی که سگ ها را می ترساند

سگ ها تقریباً دو برابر فرکانس های انسان را متوجه می شوند. سگ شما ممکن است همه چیزهایی را که می گویید نفهمد، زیرا سگها نمی توانند مانند روش های انسان ها گوش داده و توجه کنند. دانشمندان دریافتند که سگ ها مانند انسان نه تنها به جملاتی که به آنها گفته می شود، بلکه به لحن سخنان ما نیز واکنش نشان می دهند. قبل از صحبت کردن، مطمئن شوید که میزان صدا را تا حدی حفظ کنید که به گوش سگ شما آسیب نرساند و شنوایی آنها را بیش از حد تحریک نکند. زیرا صداهای خاص و بلند می تواند باعث اختلال شنوایی سگ ها شود.

صدای رعد و برق یکی از مرسوم ترین صداهای ترساننده برای سگ است و حتی صدای شلیک اسلحه و تیراندازی که برای گوش انسان بسیار بلند است، سگ ها را نیز آزار می دهد. همچنین هنگامی که افراد برای تمیز کردن فرش های خود جارو برقی را روشن می کنند، این صدا باعث وحشت سگ خواهد شد. صدای گریه نوزادان در یک فرکانس خاص و البته صدای آژیرهای خطر نیز سگ ها را بسیار می ترساند.

البته ترقه‌بازی و آتش‌بازی در جشن ها نیز  آرام‌ترین سگ‌ها را دچار وحشت می‌کند و با صدای ترقه بازی سگ ها با گوش‌های خوابیده، جمع کردن دم بین پاها، نشستن یا مخفی شدن واکنش نشان می دهند. همچنین روشن کردن سشوار هم می تواند باعث وحشت سگ ها بشود. در ادامه این نوشته از مجله شلپ در مورد ترس گربه ها صحبت خواهیم کرد.

ترسیدن سگ و گربه ها

صدایی که گربه ها را می ترساند

بسیاری از گربه ها وحشت زیادی را در شرایط پر سر و صدا یا غیر عادی از خود بروز می دهند. در واقع هر ساله تعداد زیادی از گربه ها هنگام نمایش آتش بازی و رعد و برق از بین می روند. گربه ها زمان ترس یا اضطراب پنهان می شوند و در ابتدا صدای بلند، گربه از جا می پرد، چون آن را علامت خطر و فرار شناخته اند. گربه با شنیدن صدای بلند فرار می‌کند. مثل صدای آتش بازی، مهمانی‌های شلوغ یا بوق ماشین و خیلی اوقات حتی با صدای یک عطسه نیز ممکن است دچار وحشت و ترس شوند.

البته شما می توانید به عنوان صاحب حیوان خانگی، احتیاط هایی را برای کمک به آرامش گربه خود انجام دهید و در بعضی موارد، بر ترس آنها غلبه کنید. زیرا همه گربه ها مانند انسان با شنیدن صداهای بلند، ناگهانی یا عجیب و غریب دچار انواعی از ترس می شوند که این بخشی از غریزه بقا است. ناگفته نماند که بعضی گربه ها، به شکل خاصی به سر و صدا حساس هستند و واکنش های اغراق آمیزی به بعضی از صداها مانند زنگ درب یا صدای موبایل و سر و صداهای ناگهانی دیگر مانند صاعقه نشان می دهند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array