سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چگونه رطوبت زعفران را بگیریم؟ + مضرات زعفران برای کبد

در این مقاله شما را با نحوه رطوبت گیری زعفران و مضرات آن برای کبد آشنا می کنیم و به شما می گوییم که ایا زعفران خراب می شود یا خیر. در ادامه همراه ما از مجله شلپ باشید. زعفران یک ادویه قوی و سرشار از آنتی اکسیدان است. زعفران مزایای سلامتی بسیاری دارد، مانند […]

چگونه رطوبت زعفران را بگیریم
بدون دیدگاه

در این مقاله شما را با نحوه رطوبت گیری زعفران و مضرات آن برای کبد آشنا می کنیم و به شما می گوییم که ایا زعفران خراب می شود یا خیر. در ادامه همراه ما از مجله شلپ باشید.

زعفران یک ادویه قوی و سرشار از آنتی اکسیدان است. زعفران مزایای سلامتی بسیاری دارد، مانند بهبود وضعیت خلق و خو، میل و عملکرد جنسی و همچنین کاهش وزن. بهترین مزیت زعفران، این است که به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر است و به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه می شود.

ماندگاری زعفران چقدر است؟ زعفران اگر به درستی نگهداری شود ماندگاری نسبتا طولانی دارد. کیفیت زعفران می تواند به مرور زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض نور، گرما، رطوبت و هوا بدتر شود. با این حال، زمانی که زعفران به درستی در یک ظرف دربسته به دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت نگهداری شود، می تواند چندین سال بدون از دست دادن قدرت خود باقی بماند.

چگونه رطوبت زعفران را بگیریم

چگونه رطوبت زعفران را بگیریم

برای برداشت زعفران، گلهای باز را در اواسط صبح در یک روز آفتابی قطع کنید. اجازه دهید همه شاخ و برگ ها در طول زمستان رشد کنند و گیاهان را برای سال آینده تغذیه کنید.

گل‌ها را روی میزی بچینید که بتوانید راحت کار خود را انجام دهید. کلاله ها را بردارید، بهتر است فقط قسمت های قرمز و نارنجی را بردارید. هرچه رنگ آن قوی تر باشد، طعم آن هم قوی تر است.

شما باید زعفران را بدون قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد خشک کنید. اگر مقدار کمی زعفران دارید، می توان آن در بشقاب قرار داد. اما برای مقادیر بیشتر می‌توان از روش چیدن آن ها روی یک سینی بزرگ و گذاشتن آن در اتاق گرم و خشک استفاده کرد.

بهتر است سینی را حتما در جایی که کاملا بدون رطوبت، خشک و گرم است قرار دهید تا زعفران ها خوب خشک شود. اجازه دهید زعفران تا یک هفته به آرامی خشک شوند.

بهترین نوع زعفران آن است که به صورت فصلی برداشت می شود و با احتیاط در آفتاب یا روی آتش کم خشک می شود. زعفران زمانی بهترین می شود که تازه باشد، چون به مرور زمان قدرت خود را از دست می دهد.

مضرات زعفران برای کبد

ایا زعفران خراب میشود

جالب است بدانید که زعفران واقعاً فاسد نمی شود، مگر اینکه آب به آن بخورد و خیس باشد و شما هم آن را کامل خشک نکنید. این ادویه مانند سایر ادویه ها به تدریج قدرت خود را از دست می دهد. بنابراین پس از نگهداری طولانی مدت، ممکن است طعم زعفران ضعیف و کمتر شود.

زعفران را در ظرف دربسته در جای خنک و تاریک به مدت حداکثر شش ماه نگهداری کنید تا بیشترین طعم را داشته باشد. زعفران مانند سایر گیاهان و ادویه جات به نور حساس است، بنابراین برای محافظت بیشتر بهتر است بسته را در فویل بپیچید. زعفران فاسد نمی شود، اما با گذشت زمان، طعم خود را بیشتر و بیشتر از دست می دهد.

تاریخ انقضای زعفران معمولاً بین یک تا چهار سال می رسد، بسته به اینکه کامل آسیاب شده باشد یا خیر. بسیار مهم است که هنگام استفاده از زعفران، آن را مستقیماً از بطری، درست روی چیزی که در حال پخته شدن است، استفاده نکنید (این کار باعث گرم شدن زعفران های داخل ظرف و سریعتر فاسد شدن ادویه جات می شود).

آیا استفاده از نخ های زعفران پس از تاریخ «انقضا» روی بسته بندی، بی خطر است؟ خیر! نخ‌های زعفران های بسته‌بندی شده به صورت تجاری معمولا فاسد نمی‌شوند. اما با گذشت زمان شروع به از دست دادن قدرت خود می‌کنند و غذا را آنطور که باید، طعم‌دار نمی‌کنند. زمان نگهداری و تاریخ انقضای نوشته شده روی بسته های زعفران فقط برای حفظ بهترین کیفیت آن است.

مضرات زعفران به طور کلی برای انسان

برخی از عوارض جانبی رایج زعفران عبارتند از خواب آلودگی، مشکلات معده و حالت تهوع یا استفراغ و واکنش های آلرژیک. مصرف مقادیر زیادی به صورت خوراکی احتمالاً خطرناک بودن آن را به همراه دارد. دوزهای بالای ۵ گرم یا بیشتر می تواند باعث مسمومیت شود. دوزهای ۱۲ الی ۲۰ گرمی می تواند باعث مرگ شود.

در مقادیر استاندارد پخت و پز، به نظر نمی رسد زعفران اثرات نامطلوبی در انسان ایجاد کند. به عنوان یک مکمل غذایی، افراد می توانند با خیال راحت تا ۱٫۵ گرم زعفران در روز مصرف کنند. با این حال، تحقیقات و مطالعات نشان داده است که تنها ۳۰ میلی گرم زعفران در روز برای بهره مندی از مزایای سلامتی آن کافی است.

چگونه رطوبت زعفران را بگیریم

مضرات زعفران برای کبد

می توان گفت زعفران ضرری برای کبد ندارد! در واقع زعفران در مجاری ادرار و کلیه می تواند به عنوان یک ماده ادرار آور عمل کرده و کلیه و مثانه را تصفیه کند. همچنین اثر قابل توجهی در درمان عفونت های مجاری ادراری دارد و عبور سنگ های کلیه را آسان تر می کند.

مطالعات بسیاری نشان داده که عصاره زعفران اثر محافظتی در کبد در برابر بیماری کبد چرب غیرالکلی و آسیب های کبدی دارند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array