جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

خواص هسته زردآلو | قوی ترین معجون ضد سرطان + خطرات

در این مقاله شما را با خطرات مهم و خواص شگفت انگیز مغز هسته زردآلو، معجزه خدا در درمان سرطان پیشرفته آشنا می کنیم. میزان مصرف مجاز در طول روز را با هم بررسی می کنیم. هسته یا مغز هسته زردآلو چیست؟ شاید تابحال تعداد زیادی میوه زردآلو خورده باشید، اما آیا می‌دانید که دانه‌های […]

خواص هسته زردآلو
بدون دیدگاه

در این مقاله شما را با خطرات مهم و خواص شگفت انگیز مغز هسته زردآلو، معجزه خدا در درمان سرطان پیشرفته آشنا می کنیم. میزان مصرف مجاز در طول روز را با هم بررسی می کنیم.

خواص هسته زردآلو

هسته یا مغز هسته زردآلو چیست؟

شاید تابحال تعداد زیادی میوه زردآلو خورده باشید، اما آیا می‌دانید که دانه‌های بسیار مفیدی درون هسته این میوه خوشمزه وجود دارد؟

دانه‌های زردآلو که در هسته زردآلو پنهان شده و توسط اکثر مصرف‌کنندگان نادیده گرفته می‌شود، در واقع مغذی‌ترین قسمت میوه است که حاوی بالاترین مقدار B17 (آماگدیلین) است که در هر غذای روی کره زمین یافت می‌شود!

محبوبیت هسته زردآلو بیشتر از ارمنستان و شمال پاکستان سرچشمه گرفته است. قبیله هونزا در شمال پاکستان اولین جامعه ای بود که مغز هسته های زردآلو را به عنوان یک مکمل سلامتی و حیاتی پذیرفت. گفته می شود برخی از مردم هونزا بیش از ۱۳۵ سال زندگی می کنند و تقریباً همه اعضای این قبیله حتی در سنین بالاتر در سلامت کامل بودند.

بر اساس مطالعه ای که توسط دکتر ارنست کربز که یک زیست شیمیدان بود انجام شد ، راز طول عمر هونزاها، سبک زندگی و رژیم غذایی سالم آنها بود. به طور خاصی آنها به اندازه کافی ورزش می کردند، شکر کمی می خوردند و روزانه هسته زردآلو مصرف می کردند.

علاوه بر این، مغز هسته های زردآلو نیز به طور گسترده در روش‌های دارویی چینی، هندی و دیگر کشورهای آسیایی استفاده می‌شود که قدمت آن به صدها سال قبل می‌رسد. در طب سنتی چینی برای آسم، سرفه و سایر مشکلات تنفسی از هسته زردالو استفاده می شود.

دانه‌های زردآلو به دلیل ظاهر و طعمی که دارند، بادام تلخ نیز نامیده می‌شوند. در واقع، آنها جایگزین شناخته شده ای برای بادام در سراسر جهان هستند. با این حال، دانه (هسته) زردآلو چیزی بیش از یک جایگزین برای بادام است. آنها مملو از مواد مغذی هستند و برای سلامت انسان بسیار مفید می باشند.

خواص هسته زردآلو

این هسته ها به دلیل داشتن منبع غلیظ ویتامین B17 (نام دیگر آن آمیگدالین است) محبوب هستند و دارای فهرست چشمگیری از فواید متعدد برای سلامتی انسان هستند.

در ادامه فقط چند مزیت بالقوه مصرف هسته زردآلو که در طول سال ها گزارش شده است را لیست کرده ایم.

  1. افزایش حافظه
  2. بهبود رشد مو
  3. تنظیم فشار خون
  4. تسکین درد
  5. خواص آنتی اکسیدانی

تا اینجای این مقاله از مجله شلپ اطلاعات مثبتی در مورد خواص هسته زردآلو و ارزش غذایی آن به شما گفته ایم. اکنون که اطلاعات پیش زمینه ای دارید، بیایید نگاهی دقیق تر به موارد خاصی بیندازیم که در هسته زردآلو ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.

هسته زردآلو ممکن است رشد و ترمیم عضلات را بهبود بخشد

از آنجایی که دانه های زردآلو دارای مقدار زیادی پروتئین هستند، ممکن است باعث رشد و ترمیم عضلات شوند.

استفاده از هسته زردآلو در لوازم آرایشی و کرم های مراقبت از پوست

هسته زردآلو برای مصارف آرایشی بسیار عالی است. آنها حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب، ویتامین A و E هستند. این اجزا برای تغذیه و مرطوب کردن پوست خشک استفاده می شوند.

لوازم آرایشی مانند صابون، کرم، لوسیون، شوینده صورت و مواد مایع آرایشی از هسته زردآلو در فرمول خود استفاده می کنند. آنها را می توان به عنوان یک اسکراب یا لایه بردار طبیعی پوست، یا برای روغن ماساژ استفاده کرد و ممکن است حاوی خواص ضد پیری و مرطوب کنندگی باشد.

هسته زردآلو برای درمان آرتریت، التهاب و درد

هسته های زردآلو ممکن است به عنوان یک عامل ضد التهابی برای کمک به کاهش علائم آرتریت و همچنین تسکین درد و التهاب عمل کند.

روغن هسته زردآلو در آشپزی

روغن هسته زردآلو به طور گسترده در پخت و پز، تزئین و طعم دادن به برخی از غذاها استفاده می شود.

روغن هسته زردآلو به راحتی می تواند جایگزین روغن بادام شود. همچنین می توان از آن به جای روغن زیتون استفاده کرد.

استفاده برای موهای سالم یا رفع مشکلات ریزش مو

روغن هسته زردآلو یک مکمل عالی برای مراقبت از موهای شما است. حاوی مواد مغذی متعددی است که ممکن است به درمان خشکی پوست سر و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. در واقع برخی از افراد برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مجدد مو، این روغن را به پوست سر خود می‌مالند.

هسته زردآلو ممکن است به متعادل کردن سطح کلسترول کمک کند

دانه های زردآلو حاوی سطح بالایی از فیبر هستند که ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون شما کمک کند. مصرف منظم دانه‌های زردآلو ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند و ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.

روغن هسته زردآلو برای ماساژ

روغن ماساژ باید آرامش بخش باشد و به راحتی جذب پوست شود. خبر خوب این است که روغن هسته زردآلو حاوی این خاصیت می باشد.

می توانید روغن هسته زردآلو را با روغن ماساژ اولیه خود مخلوط کنید. ممکن است فواید ماساژ را برای کاهش درد و التهاب و کاهش استرس افزایش دهد. این روغن همچنین ملایم و غیر تحریک کننده است.

خواص هسته زردآلو

دانه زردآلو و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن

مطالعات نشان می دهد که دانه های زردآلو به دلیل محتوای آمیگدالین ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. اعتقاد بر این است که آمیگدالین سلول های دفاعی بدن را تحریک می کند.

هسته زردآلو از سلامت تنفس و سلامت گوارش حمایت می کند

اعتقاد بر این است که هسته زردآلو دارای خواصی است که هم از سلامت تنفسی و هم از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند. در طب سنتی چینی و سایر روش های پزشکی جامع، اعتقاد بر این است که دانه های زردآلو به کاهش مخاط و خلط کمک می کند. علاوه بر این، دانه های زردآلو به طور طبیعی دارای فیبر بالایی هستند که از سلامت دستگاه گوارش و روده بزرگ حمایت می کند.

معجزه خدا در درمان سرطان پیشرفته

می دانید هسته زردآلو حاوی چه مواد مغذی است؟ هسته زردآلو از بسیاری از مواد مغذی تشکیل شده است. با این حال، بیشتر به دلیل غنی بودن از B17 شناخته شده اند. در هر دانه زردآلو حدود ۲۰ میلی گرم ویتامین B17 (آمیگدالین) وجود دارد.

ویتامین B17 که به نام آمیگدالین نیز شناخته می شود، گفته می شود که از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و خواص ضد التهابی دارد. علاوه بر B17، هسته های زردآلو دارای فواید تغذیه‌ای بیشتری هستند. در ادامه، تجزیه و تحلیل تغذیه ای هسته زردآلو آورده شده است:

  • ۲۸ الی ۶۶٪ روغن
  • ۱۴ الی ۳۵٪ پروتئین (۳۱ الی ۳۳٪ اسیدهای آمینه ضروری هستند)
  • ۱۹ الی ۲۸ درصد کربوهیدرات
  • ۵ الی ۶ درصد فیبر
  • همچنین هسته های زردآلو سرشار از ویتامین E هستند.

علاوه بر این خواص هسته زردآلو، در دانه‌های زردآلو اسیدهای چرب فراوانی وجود دارد که برای سلامت انسان بسیار عالی هستند. اسیدهای چرب برای فعالیت مغز و عضلات مفید هستند. آنها برای موهای سالم، استخوان‌های قوی و عملکرد خوب متابولیسم ضروری هستند. از آنجایی که بدن انسان به تنهایی نمی تواند اسیدهای چرب تولید کند، برای دریافت این ماده مغذی حیاتی باید غذاهای خاصی را مصرف کنیم.

درمان سرطان با هسته زردآلو

توصیه های زیادی در سایت ها وجود دارد که نشان می دهد هسته زردآلو می تواند از گسترش سرطان جلوگیری کند و حتی آن را درمان کند. آیا این درست است؟

برخی افراد ادعا می کنند که ماده شیمیایی موجود در هسته زردآلو به نام آمیگدالین می تواند سرطان را درمان کند. این ماده شیمیایی نیز به شکل کمی تغییر یافته به نام “Laetrile” به بازار عرضه می شود. Laetrile معمولاً به عنوان یک درمان جایگزین برای سرطان تبلیغ می شود، اما هیچ مدرکی دال بر اثربخشی آن وجود ندارد.

علیرغم سال ها تحقیق، که قدمت آن به دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه Laetrile بتواند تومورها را در حیوانات درمان کند، وجود ندارد. آزمایش‌های بالینی بر روی انسان نیز هیچ مزایایی پیدا نکرده است. طرفداران Laetrile ادعا می کنند که سرطان یک کمبود ویتامین است و Laetrile که گاهی اوقات به عنوان ویتامین B17 شناخته می شود، به رفع این کمبود کمک می کند. با این حال، Laetrile یک ویتامین نیست و برای سلامتی ضروری نیست.

طرفداران Laetrile همچنین ادعا می‌کنند که این دارو سیانید را در بدن آزاد می‌کند که سلول‌های سرطانی را می‌کشد. در حالی که سلول‌های طبیعی آسیبی نمی‌بینند. درست است که Laetrile می تواند در بدن به سیانید تبدیل شود، اما این درست نیست که سلول های طبیعی آسیبی نبینند. در واقع، موارد متعددی از مسمومیت با سیانید و حتی مرگ در ارتباط با درمان Laetrile وجود داشته است. متأسفانه مصرف Laetrile یا خوردن هسته زردآلو در مقادیر زیاد، نه تنها در درمان سرطان بی‌اثر است، بلکه می‌تواند بسیار خطرناک نیز باشد. فروش هسته زردآلو خام از سال ۲۰۱۵ در استرالیا و نیوزیلند ممنوع شد.

قوی ترین معجون ضد سرطان

شما مغز هسته های زردآلو را چگونه می خورید؟ در اداره روش مصرف آن را برایتان آماده کرده ایم.

  • ۱- هسته های زردآلو را در آب تمیز بشویید.
  • ۲- گوشت زردآلو را از هسته جدا کرده و دور بریزید یا مصرف کنید.
  • ۳- آنها را روی دستمال کاغذی قرار دهید و بگذارید چند ساعت بماند. پوست هسته ها پس از خشک شدن به راحتی ترک خواهند خورد.
  • ۴- به دانه داخلی هسته زردآلو نیاز داریم. از یک گوشتکوب یا فندق شکن برای شکستن پوست آن استفاده کنید. اگر گردو شکن ندارید، هسته ها را روی یک سطح سخت قرار دهید و با استفاده از یک جسم سخت به آن ضربه بزنید. خیلی محکم به آن ضربه نزنید. ضربه ملایم هم کار مد نظرمان را انجام خواهد داد. یک ضربه قوی دانه را از بین می برد و جمع آوری تمام قطعات را دشوار می کند.

حالا شما آماده خوردن آن به صورت خام هستید! به خاطر داشته باشید، دانه های زردآلو هم شیرین و هم تلخ هستند. دانه های تلخ حاوی مقادیر بیشتری ویتامین B17 هستند. اگر مایل به خرید مغز هسته زردآلو آماده مصرف هستید،با گشتی در بازار قطعا آن را پیدا می کنید.

ویتامین ضد سرطان چیست

ویتامین B17 نامی است که معمولاً برای یک ماده شیمیایی به نام آمیگدالین استفاده می شود. آمیگدالین که معمولاً از هسته زردآلو و بادام تلخ تهیه می‌شود، برای ساخت لاتریل استفاده می‌شود. علی‌رغم شواهد کمی از ایمنی یا اثربخشی آن، Laetrile ترکیبی است که اغلب ادعا می‌شود به درمان سرطان کمک می‌کند. اگرچه آمیگدالین و لاتریل اغلب به عنوان ویتامین B17 نامیده می شوند، در واقع ویتامین B نیستند.

ویتامین b17 چیست

طرفداران لاتریل اغلب ادعا می کنند که این یک درمان طبیعی و موثر سرطان است که همچنین به محافظت در برابر فشار خون بالا و آرتریت کمک می کند. شواهد علمی اندکی از هر یک از این کاربردها پشتیبانی می کند که از جمله خواص هسته زردآلو می باشد.

Laetrile توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان درمان سرطان یا هر بیماری دیگر تایید نشده است. در حقیقت، در سال ۲۰۱۹، FDA هشدار واردات لاتریل را صادر کرد و دلیل آن عدم وجود شواهد برای اثربخشی آن به عنوان یک داروی تایید نشده بود.

خواص هسته زردآلو

ویتامین ب ۱۷

در هسته زردالو، فرضیه B17 به عنوان یک مبارزه کننده سرطان بر مکانیزمی به نام آپوپتوز استوار است، که نوعی مرگ سلولی است که یا به دلیل سرطانی بودن سلول، عفونی بودن یا به دلیل اینکه زمان جایگزینی سلول های جدید فرا رسیده است، رخ می دهد. آپوپتوز یکی از راه هایی است که بدن شما خود را سالم نگه می دارد.

خطرات و مضرات مرگبار هسته زردآلو

آیا مصرف هسته زردآلو بی خطر است؟ آره. دانه های زردآلو زمانی که به درستی و در حد اعتدال مصرف شوند برای خوردن بی خطر هستند! هر چیزی در صورت مصرف نادرست می تواند خطرناک باشد. ویتامین ها، آب و حتی اکسیژن در صورت مصرف بیش از حد می توانند سمی باشند.

چه تعداد از هسته زردآلو را می توانیم بخوریم؟

توصیه می شود که با مقدار کمی دانه زردآلو در روز شروع کنید. پیشنهاد می کنیم با خوردن یک دانه شروع کنید تا ببینید خواص هسته زردآلو به چه صورت روی شما می باشد و آیا سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده یا سایر عوارض جانبی منفی را تجربه می کنید. اگر عوارض جانبی منفی را تجربه کردید، مقدار دانه هایی را که در هر روز می خورید کاهش دهید. علاوه بر این، توصیه می کنیم بیش از ۳ دانه در ساعت و نهایتا بیشتر از ۱۰ دانه هسته زردآلو در روز مصرف نکنید.

زیاده روی در خوردن هسته زردالو باعث مسمومیت جدی می شود. این سم می‌تواند با آنزیم‌های معده واکنش داده و سمی (سیانید) در روده آزاد کند. این می تواند باعث درد معده یا بیماری شود و می تواند کشنده باشد. به خصوص برای کودکان، مغز هسته زردآلو نباید خورده شود.

خوردن بیش از سه هسته کوچک زردآلو خام در یک وعده می‌تواند از سطح ایمن فراتر رود. کودکان نوپا که حتی یک هسته کوچک زردآلو مصرف می کنند، در معرض خطر بیش از حد ایمن قرار دارند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید