جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

نان بدون گلوتن چیست و از کجا بخریم؟ معرفی جایگزین گلوتن

در این مقاله شما را با نان بدون گلوتن و نحوه خرید و پیدا کردن آن آشنا می کنیم و نان بدون گلوتن سحر و بهترین جایگزین های گلوتن را به شما معرفی خواهیم کرد. گلوتن نوعی پروتئین است که در غلاتی نظیر گندم یافت می شود. این ماده غذایی سبب چسبندگی بافت مواد غذایی […]

نان بدون گلوتن چیست
بدون دیدگاه

در این مقاله شما را با نان بدون گلوتن و نحوه خرید و پیدا کردن آن آشنا می کنیم و نان بدون گلوتن سحر و بهترین جایگزین های گلوتن را به شما معرفی خواهیم کرد.

گلوتن نوعی پروتئین است که در غلاتی نظیر گندم یافت می شود. این ماده غذایی سبب چسبندگی بافت مواد غذایی به یکدیگر می شود. این ماده غذایی مضر نیست، اما برخی از افراد که دچار بیماری های شکمی هستند، نسبت به گلوتن حساسیت دارند. این افراد از رژیم های فاقد گلوتن استفاده می کنند. مهمترین خوراکی در برنامه غذایی نان است. ماده اصلی نان گندم است که حاوی مقدار زیادی گلوتن می باشد. بنابراین این افراد باید از نان های بدون گلوتن استفاده کنند.

برند سحر یکی از برند های فعال در زمینه تولید نان بدون گلوتن در ایران می باشد. محصولات این شرکت به صورت حضوری و آنلاین قابل خریداری است.

نان بدون گلوتن چیست

گلوتن چیست

گلوتن در واقع یک نوع پروتئین است که در بعضی از غلات مانند گندم و جو یافت می شود. این ماده سبب کش آمدن خمیر شده و بافت آن را شکل می دهد و در نهایت یک نان یا کیک ترد و خوشمزه آماده می شود. اگرچه این ماده بسیار مفید به نظر می رسد، اما بعضی از افراد که دارای بیماری های شکمی هستند، نسبت به آن واکنش منفی نشان می دهند. حساسیت بعضی از افراد به حدی نسبت به گلوتن زیاد است که می تواند سبب بروز مشکلات جدی در آن ها شود. اما سایر افراد ممکن است تنها دچار بدهضمی و درد های معمول شکمی شوند.

عوارض گلوتن چیست

گلوتن برای اغلب افراد بی ضرر است و ضرورتی وجود ندارد که آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند. اما در بدن افرادی که نسبت به آن حساسیت دارند، گلوتن توسط سیستم ایمنی بدن به عنوان یک ماده خارجی و مهاجم شناسایی می شود. در این حالت سیستم ایمنی بدن به ماده مهاجم و دیواره روده حمله می کند. این موضوع باعث تخریب دیواره روده، مشکلات گوارشی، کمبود مواد مغذی، کم خونی و احساس خستگی می شود. اغلب افرادی که دچار بیماری سندروم روده تحریک پذیر یا سلیاک هستند منع مصرف ماده گلوتن را دارند.

نان بدون گلوتن چیست

نانی که با گندم پخته می شود اولین چیزی است که باید از رژیم غذایی افراد مبتلا به گلوتن حذف شود. این افراد می توانند از نان های بدون گلوتن استفاده کنند. نان های بدون گلوتن از آرد ذرت، سبب زمینی، سویا و برنج طبخ می شوند. از آنجایی که در نان های بدون گلوتن از آردهای مغذی استفاده می شود، ارزش غذایی بالایی دارند.

معرفی جایگزین گلوتن

نان بدون گلوتن از کجا بخریم

با توجه به اینکه اکثر افراد نسبت به گلوتن هیچ گونه حساسیتی ندارند، اغلب پیدا کردن نان بدون گلوتن کار سختی است. در رژیم غذایی مردم نیز نان، پرمصرف ترین خوراکی محسوب می شود. بنابراین تهیه نان بدون گلوتن یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی است که نسبت به گلوتن حساسیت دارند. البته این روزها نان های بدون گلوتن به علت ارزش غذایی بالا و طعم متفاوت، طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند که با وجود عدم حساسیت به گلوتن از نان های بدون گلوتن استفاده می کنند.

نان بدون گلوتن سحر

در حال حاضر برند سحر به عنوان تولید کننده نان بدون گلوتن در سراسر کشور در حال فعالیت می باشد. برند سحر با استفاده از آرد ذرت، برنج، سویا و سیب زمینی نان بدون گلوتن طبخ کرده و در اختیار افراد دارای رژیم بدون گلوتن قرار می دهد. می توان محصولات این شرکت را به صورت حضوری از نمایندگی های فروش یا به صورت آنلاین تهیه نمود.

جایگزین گلوتن چیست

افرادی که منع مصرف گلوتن دارند می توانند از سایر مواد غذایی جایگزین استفاده کنند تا دچار کمبود ریزمغذی ها نشوند. مواد غذایی نظیر آرد حبوبات، سیب زمینی، لبنیات، میوه های تازه، برنج، سویا و تخم مرغ از جمله مواد غذایی هستند که جایگزین مناسبی برای مواد غذایی حاوی گلوتن می باشد.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array