جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آشنایی با تفاوت های همبرگر و چیزبرگر و رویال برگر

تفاوت همبرگر و چیزبرگر چیست و با رویال برگر چه فرقی دارد؟ در ادامه شما را با انواع همبرگر و محتویات و ترکیبات آن و تفاوت های همبرگر و چیزبرگر و رویال برگر آشنا خواهیم کرد. همبرگر یکی از پرطرفدارترین غذاهای فست فود در سراسر دنیا محسوب می شود. منشا اصلی این غذا مشخص نیست. […]

تفاوت های همبرگر و چیزبرگر و رویال برگر
بدون دیدگاه

تفاوت همبرگر و چیزبرگر چیست و با رویال برگر چه فرقی دارد؟ در ادامه شما را با انواع همبرگر و محتویات و ترکیبات آن و تفاوت های همبرگر و چیزبرگر و رویال برگر آشنا خواهیم کرد.

همبرگر یکی از پرطرفدارترین غذاهای فست فود در سراسر دنیا محسوب می شود. منشا اصلی این غذا مشخص نیست. اما این غذای خوشمزه برای اولین بار در آمریکا به عنوان یک غذای فوری و بیرون بر معرفی شد. همبرگرها در انواع مختلف و با طعم های مختلفی تهیه و سرو می شوند. دو نوع از پرطرفدارترین همبرگرها، چیزبرگر و رویال برگر می باشد.

تفاوت های همبرگر و چیزبرگر و رویال برگر

تفاوت همبرگر و چیزبرگر

هر کسی با شنیدن کلمه همبرگر، یک نان گرد فانتزی را تصور می کند که از وسط برش داده شده و بین آن یک تکه گوشت چرخ کرده سرخ شده گرد و انواع و اقسام سبزیجات می باشد. این تصور، اشتباه نیست. همبرگر که به آن برگر یا بیف برگر نیز گفته می شود از یک تکه گوشت چرخ کرده تشکیل شده است که یا در روغن سرخ و یا گریل و کبابی شده است و لای نان با انواع سبزیجات از جمله کاهو، گوجه فرنگی و طعم دهنده هایی نظیر خیارشور و انواع سس ها سرو می شود.

در اصل اصطلاح برگر به تکه گوشتی اطلاق می شود که در همبرگر وجود دارد. اطلاعات دقیقی در مورد تاریخچه و منشا اصلی همبرگر وجود ندارد. اما برخی از افراد در کتب تاریخی نوشته اند که مصرف گوشت چرخ کرده به زمان مغول ها برمی گردد. اغلب سوارکاران مغول از گوشت چرخ کرده کبابی استفاده می کردند. این غذا بر اثر تبادلات و تجارت به کشور آلمان و شهر هامبورگ راه پیدا کرد. مردم آلمان گوشت چرخ کرده را با سوسیس سرو کرده و از ادویه های خاص برای طبخ آن استفاده می کردند. زمانی که این غذا به آمریکا رسید، رستوران داران تلاش کردند این غذا را به عنوان یک غذای فوری و بیرون بر معرفی کنند؛ بنابراین آن را به صورت ساندویچ و لای نان سرو کردند.

چیزبرگر

فرق چیزبرگر و همبرگر

امروزه انواع مختلفی از همبرگرها وجود دارد که با تغییر مواد اولیه توانسته است خود را با سلایق افراد و فرهنگ های مختلف وفق داده و به غذای محبوبی تبدیل شود. همبرگر ساده، چیزبرگر و رویال برگر از جمله انواع همبرگرها می باشند‌.

همبرگر ساده از گوشت چرخ کرده سرخ شده به همراه کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور و سس خردل تشکیل شده است که لای نان فانتزی قرار داده می شود.

چیزبرگر نیز نوعی از همبرگر است که در آن از انواع پنیر نظیر پنیر چدار، موزارلا، پنیر مخصوص ایرانی و پنیر سوئیسی استفاده می شود. زمانی که گوشت همبرگر سرخ می شود، یک لایه پنیر نیز گرم شده و روی گوشت قرار داده می شود تا لای ساندویچ آب شده و طعمی دلپذیر به گوشت بدهد.

البته در برخی از فست فودی ها گوشت را لای دو لایه پنیر قرار می دهند که سبب خوشمزه تر شدن و صد البته چرب تر شدن آن می شود. برخی از فست فودی ها نیز پنیر را به همراه گوشت سرخ می کنند.

در کل چیزبرگر خشک تر و شورتر از همبرگر است. چیزبرگر نیز مانند همبرگر لای نان فانتزی به همراه گوجه، پیاز، کاهو، خیارشور و انواع سس ها سرو می شود. بنابراین تنها تفاوت چیزبرگر و همبرگر در وجود پنیر در ترکیبات چیزبرگر می باشد.

رویال برگر

فرق رویال برگر با چیزبرگر

رویال برگر و چیزبرگر نیز نوعی از همبرگر هستند. در واقع تمام ساندویچ هایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند، نوعی همبرگر می باشند. تفاوت در مواد اولیه ساندویچ سبب تغییر طعم و ایجاد نوع جدیدی از همبرگر خواهد شد.

چیز برگر همانطور که گفته شد همان همبرگر به علاوه پنیر می باشد. اضافه شدن پنیر به همبرگر طعمی خوشمزه و کمی شور به چیزبرگر می دهد. البته پنیر سبب چرب شدن و سنگین تر شدن چیزبرگر نیز می شود.

رویال برگر تقریبا ترکیبی شبیه به چیزبرگر دارد، با این تفاوت که به آن ژامبون کالباس و قارچ اضافه می شود.

برای تهیه رویال برگر، ورق ژامبون کالباس را سرخ، کبابی یا دودی می کنند. هر کدام از این روش ها طعم خاصی را به ژامبون خواهد داد و طرفداران خاص خود را دارد. معمولا پنیری که در رویال برگر استفاده می شود، پنیر چدار است. اما می توان در طبخ رویال برگر از انواع مختلف پنیر استفاده نمود. قارچ نیز به صورت سرخ شده در ترکیبات رویال برگر موجود است.

برخی از فست فودی ها چند ورق پنیر و چند ورق ژامبون را در رویال برگر قرار می دهند. اگرچه این ترکیب سبب دلپذیرتر شدن طعم رویال برگر خواهد شد، اما آن را سنگین تر و چرب تر از چیزبرگر خواهد کرد. بنابراین تفاوت چیزبرگر و رویال برگر در وجود ژامبون کالباس و قارچ در رویال برگر می باشد.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید