جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

معرفی بهترین ترکیب پنیر پیتزا کش دار + دلیل کش نیامدن

چرا پنیر پیتزا کش نمیاد و بهترین ترکیب پنیر پیتزا کش دار چیست؟ در این مقاله از شلپ به شما روش تهیه پیتزا با پنیر کش دار را توضیح خواهیم داد. پیتزا یک غذای ایتالیایی است که در سال های اخیر جای خود را در برنامه غذایی خانواده های ایرانی نیز باز کرده است. اگرچه […]

پنیر پیتزا کش دار
بدون دیدگاه

چرا پنیر پیتزا کش نمیاد و بهترین ترکیب پنیر پیتزا کش دار چیست؟ در این مقاله از شلپ به شما روش تهیه پیتزا با پنیر کش دار را توضیح خواهیم داد.

پنیر پیتزا کش دار

پیتزا یک غذای ایتالیایی است که در سال های اخیر جای خود را در برنامه غذایی خانواده های ایرانی نیز باز کرده است. اگرچه پیتزای رستورانی طعم و عطر بسیار دلپذیر و خاصیت کشسانی مطلوبی دارد، اما اکثر خانواده ها عقیده دارند پیتزای خانگی سالم و مفیدتر است.

می توان گفت کیفیت پیتزا ارتباط مستقیم با پنیر پیتزا دارد. هرچه پنیر پیتزا طعم مطبوع تر و بعد از طبخ کش دار تر باشد، پنیر کیفیت بیشتری دارد. پنیرها انواع و اقسام مختلفی دارند و در حال حاضر برندهای مختلفی پنیر پیتزا تولید می کنند.

بهترین ترکیب پنیر پیتزا

اگرچه تا سه دهه پیش کسی حتی فکر نمی کرد که پیتزا بتواند به عنوان یک وعده غذایی بین مردم معرفی شود، اما امروزه این غذای لاکچری و پرکالری به حدی بین مردم به خصوص جوانان و کودکان محبوب شده است که حداقل ماهی دوبار در برنامه غذایی خانواده ها وجود دارد. در حال حاضر رستوران های بسیاری به طبخ غذای فست فود می پردازند و پیتزای با کیفیتی نیز تهیه و سرو می کنند. اما بسیاری از خانواده ها علاقه مند هستند که پیتزا را در خانه تهیه کنند. برای تهیه یک پیتزای خوب انتخاب پنیر پیتزای درجه یک از اهمیت زیادی برخوردار است.

پنیر پیتزایی که با سلیقه غذایی مردم ایران همخوانی داشته باشد، پنیری است که از شیر تازه گاو تهیه شده باشد. پنیر پیتزا طعم دلپذیری به پیتزا می دهد و سبب ایجاد خاصیت کشسانی در پیتزا می شود. پنیر مرغوب به رنگ سفید یا زرد است و چربی مطبوعی دارد. در ایران پنیر پیتزا موتزارلا یا موزارلا (پاستافیلا) و پنیر پیتزا پروسس تولید می شود‌. اما پنیر انواع زیاد دارد که می توان در این میان به پنیر گودا، چدار، توفو، فتا، پارمزان، بوتورکیزه، فیلافیلا و پروولون اشاره کرد.

بهترین مارک پنیر پیتزا

بهترین پنیر پیتزا کش دار

معمولا مهمترین معیار برای انتخاب پنیر پیتزای خوب، خاصیت کشسانی آن است. هر چه درصد پنیر در پنیر پیتزا بالاتر باشد، خاصیت کشسانی آن نیز بیشتر است. البته چربی موجود در پنیر پیتزا نیز اگرچه کالری زیادی دارد، اما طعم خوبی را ایجاد می کند. همچنین یک پنیر پیتزای خوب باید علاوه بر ایجاد خاصیت کشسانی، طعم، عطر و بافت خوبی نیز داشته باشد.

در حال حاضر برندهای زیادی در ایران در حال تولید پنیر پیتزا هستند. برای اینکه بتوانید بهترین مارک پنیر پیتزا را پیدا کنید می توانید از تجربه سایر افراد که از برندهای مختلف استفاده کرده اند، بهره ببرید. در ادامه این نوشته از مجله شلپ همراه ما باشید تا با علت کش دار نشدن پنیرهای پیتزا آشنا شوید.

چرا پنیر پیتزا کش نمیاد

اغلب افراد از کش دار نشدن پیتزا زمانی که در خانه طبخ می شود، شکایت دارند. دلایل زیادی ممکن است منجر به کش نیامدن پنیر پیتزا شود. اما قطعا این موضوع بیشتر با پنیر پیتزا در ارتباط است. اگر فرایند طبخ و تولید پنیر پیتزا به درستی انجام شود، این پنیر با کیفیت و کش دار خواهد بود.

پنیر پیتزایی که در رستوران های فست فود استفاده می شود و سبب طعم دلپذیر و کش دار شدن پیتزا می شود، از نوع پنیر پیتزای تازه است. این پنیر پیتزا تنها ۱۵ روز تاریخ مصرف دارد. این رستوران ها به علت مصرف بالا می توانند به راحتی از این نوع پنیر پیتزا استفاده کنند. اما پنیری که در خانه مصرف می شود، اغلب دارای یک سال تاریخ انقضا است و با پنیر پیتزای تازه متفاوت است.

البته برای ایجاد خاصیت کشسانی در پنیر پیتزا تکنیک هایی نیز وجود دارد. به طور مثال ترکیب ۷۰ درصد پنیر موزارلا و ۳۰ درصد پنیر گودا می تواند طعم و عطری مطبوع و خاصیت کشسانی قابل قبولی را در پنیر ایجاد کند. در کل به عنوان یکی از بهترین برندهای پنیر پیتزای کش دار، می توانیم پنیر مطهر را به شما پیشنهاد کنیم.

چرا پنیر پیتزا کش نمیاد

بهترین پنیر ذوب شده برای پیتزا چیست؟

سلطان بی چون و چرای پنیرهای ذوب شده برای روی پیتزاها، پنیر موزارلا است. موزارلای کلاسیک تعادل ایده آلی از رطوبت، کشش و چربی برای ذوب شدن دارد و بهترین انتخاب برای پیتزا است.

آیا می توانم با پنیر چدار پیتزا درست کنم؟

اگرچه چدار بخش محبوب بسیاری از غذاها و مخلوط های پنیر است که در پیتزاها استفاده می شود، اما بهتر است از استفاده از آن به عنوان تنها پنیر پیتزا، خودداری می کنیم. چدار در مقایسه با پنیرهایی مانند موزارلا یا پروولون به خوبی ذوب نمی شود. بنابراین توصیه می کنیم از انواع مدل های تازه تر چدار استفاده کنید؛ زیرا رطوبت خود را برای مدت طولانی تری در طول پخت حفظ می کنند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید